Kuba

Żurawie przeładunkowe w Polsce

  • Posted 5 lat ago
  • Uncategorized

Żuraw importowany – osobno czy z pojazdem?

Według danych GUS-u 24% żurawi przeładunkowych było importowanych osobno, by później w Polsce zamontować je na pojazdach. Szacuje się, że import indywidualny, który nie został uwzględniony w ewidencji GUS-u, wynosi 10%. Łącznie stanowi to ok. 35% rynku wszystkich żurawi przeładunkowych.

Pozostałe ok. 65% urządzeń było importowanych wraz z pojazdami. Ze względu na to, że nie są to maszyny nowe, na rynku powstało zapotrzebowanie ma części zamienne, usługi remontowe oraz konserwacje takich żurawi. Na podstawie wieku urządzenia można prognozować nie tylko powyższe zapotrzebowanie, ale także popyt na żurawie używane.

Rynek żurawi przeładunkowych w Polsce

Na polskim rynku żurawi przeładunkowych można spotkać się z 57 różnymi markami. Najczęściej występują urządzenia firmy Hiab oraz Palfinger.

Garść statystyk:

  • 6 najbardziej znanych marek obejmuje po ponad 500 sztuk urządzeń na polskim rynku,
  • 19 marek obejmuje od 100 do 500 urządzeń,
  • 32 marki – od 10 do 100 urządzeń,
  • żurawie przeładunkowe najczęściej montowane są na pojazdach skrzyniowych (81%), rzadziej na hakowcach (6%), wywrotkach (5,9%), pojazdach kłonicowych (4,9%) oraz bramowcach (1,5%),
  • najpopularniejszy udźwig urządzeń: 4 t, 6 t, 2,4 t, 2 t oraz 2,5 t,
  • na polskim rynku wykorzystywanych jest dużo urządzeń starszych niż 20 lat.

 

Zakup żurawi używanych

Wiele polskich firm wciąż zakupuje urządzenia używane. Jest to dużo bardziej opłacalne niż zakup nowych maszyn. Wprowadzane ograniczenia prawne mają za zadanie zmniejszenie importu wyeksploatowanych żurawi budowlanych. Wiąże się to z koniecznością podniesienia poziomu bezpieczeństwa na placach budowy.

Podczas zakupu żurawia przeładunkowego, który jest starszy niż 16 lat i nie został wyposażony w rejestrator czasu pracy czy też nie ma udokumentowanej historii eksploatacji, należy liczyć się z koniecznością przeprowadzenia przeglądu specjalnego, a także remontu kapitalnego. Dopiero później możliwe będzie dopuszczenie urządzenia do pracy. Wiąże się to z przeznaczeniem dodatkowych nakładów finansowych, co zmniejsza opłacalność całej transakcji.

Wprowadzenie nowych przepisów ma za zadanie zwiększyć odpowiedzialność sprzedawców za oferowany sprzęt. Rynek wtóry powinien bowiem oferować żurawie używane po remoncie kapitalnym oraz z nowym resursem. Takie obostrzenia być może sprawią, że do Polski przestaną być importowane maszyny, które nie spełniają podstawowych wymagań związanych z bezpieczeństwem pracy.

W naszej firmie oferujemy żurawie przeładunkowe, inaczej nazywane samochodami HDS, które spełniają wszystkie niezbędne kryteria użyteczności i sprawności. Nasze maszyny przechodzą regularne przeglądy techniczne, dzięki czemu gwarantują niezawodność i bezpieczeństwo podczas realizowanych prac. Zapraszamy do korzystania z naszego niezawodnego żurwia przeładunkowego Palfinger PK 32080D – 33TM, który jest gotowy do pracy nie tylko w Warszawie.

Dźwigi i Podnośniki – Podnosimy.pl

© All rights reserved. Created with Voxel

  • Home
  • Explore
  • Places
  • Events
  • Jobs
  • Communities
  • People
  • Login
  • Sign up
  • Privacy Policy
  • Terms and conditions